05 Aralık 2019

Tıp Eğitimi "Klinik Ortamlarda Öğrenme ve Değerlendirme" Yapıldı

İnönü Üniversitesi Tıp Fakültemiz Dekanlığı ve Tıp Eğitimi Anabilim Dalı olarak 9 Aralık tarihinde fakültemiz kongre kültür merkezimizde önemli bir interaktif eğitim ve toplantı gerçekleştirildi.

“İnteraktif eğitimi” Marmara Üniversitesi Tıp Eğitimi ABD başkanı sn. Prof. Dr. M. Ali Gülpınar gerçekleştirdi. Eğitime Tıp Fakültemiz Dekanı Sn. Prof. Dr. Mahmut Durmuş, Dekan yardımcılarımız Prof. Dr. Nigar Vardı, Doç. Dr. Erdem Topal ve Fakültemiz klinik ve temel bilimlerinden eğitimden sorumlu çok sayıda davetli öğretim üyesi hocalarımız katıldı.

Program Tıp Fakültemiz Dekanı Sn. Prof. Dr. Mahmut Durmuş’un açılış konuşmasının ardından Tıp Eğitimi ABD’den Dr. Murat Zengin’in toplantının amacı ve Prof. Dr. M. Ali Gülpınar’ın kısa özgeçmişini takdimi ile başladı.

Refleksiyon süreci ‘’kendi’’ ve ‘’süreç’’ üzerinde derin düşünmeyi anlatmakta. Sıklıkla eylem sırasında ya da sonrasında gerçekleştirilen bir öğrenme yöntemidir. Bu yaklaşımın kişinin gelişimine ve öğrenme üzerine potansiyel etkinin olduğu düşünülmektedir.

Öğleden önceki oturumda Prof. Dr. M. Ali Gülpınar, “İş başında reflektif eğitim deneyimleri ve ilgili öğrenme ve değerlendirme yöntemleri” ile ilgili bir sunum gerçekleştirdi. Tıp eğitimin önemli bir enstrümanı ve bilhassa klinik eğitimlerinde yeni konsept eğitim ve öğrenmenin önemli bir parçası olarak tüm dünyada ve ülkemizde giderek kullanılmaya başlayan ”reflektif eğitim ve geri bildirim” konuların detaylı olarak işlendiği ve öğretim üyeleri anlık soru ve yorumları ile eğitime interaktif olarak katıldılar.

Oturumun sonunda anlatılan teorik kısımların uygulanacağı pratikleri ve bu pratiklerde kullanılacak gözlem ve değerlendirme formu örneklerini katılımcılarla paylaştı. Hocalarımız teorik derste edindikleri bilgileri arada vaka başında uygulama ve değerlendirme fırsatı buldular.

Öğleden sonraki oturumda ise teorisi anlatılan konuların her hocamızın vaka başı uygulamaları, aldıkları notlar ve bunların geri bildirimi üzerine refleksiyon yapmaları ile devam etti. Yapılan refleksiyonlara Prof. Dr. M. Ali Gülpınar’ın yorum, yönlendirme ve katkıları ile konu tüm katılımcılarımız nezdinde temellenmiş oldu.

Aynı gün içerisinde teorisi anlatılan eğitimin pratiğe dökülmesi ve üzerinde tartışılması öğrenme, öğretme, eğitimin ölçme değerlendirme detaylarının belirlenmesi ve bu detayların bütüncül yaklaşımla tüm basamaklardaki öğrenci ve asistan arkadaşlarımıza uygulanması konuları tüm katılımcılarımız için farklı bir deneyim ve ufuk açıcı bir uygulama oldu.

Program pozitif etkileşim, etkin eğitim ve farklı bakış açılarının gözlenmesi konusunda oldukça faydalı oldu. Katılımcılara belgelerinin verilmesi ve toplu resim çekiminden sonra program sona erdi.