"Dünden Bugüne Gazetecilik ve Basında Dijitale Dönüşüm" Konferansı

Kampüs · 12 Ocak 2018 · 0

"Dünden Bugüne Gazetecilik ve Basında Dijitale Dönüşüm" Konferansı

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü dolayısıyla "Dünden Bugüne Gazetecilik ve Basında Dijitale Dönüşüm" konferansı düzenlendi.


Hoca Ahmet Yesevi Salonunda düzenlenen konferansa, İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kızılay, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Önal, Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Fatma Nisan, Basın İlan Kurumu Malatya Şube Müdürü Nihat Abacı, Malatya Gazeteciler ve Televizyoncular Cemiyeti Başkanı Kemal Deniz, Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Eylem Şentürk Kara, Kişisel Gelişim Uzmanı Mehmet Sait Aytekin, akademik ve idari personel ile öğrenciler katıldı.


Konferansın açılış konuşmasını yapan Basın İlan Kurumu Malatya Şube Müdürü Nihat Abacı, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü'nü kutlayarak konferansın düzenlenmesinden dolayı İletişim Fakültesi yönetimine teşekkür etti.


Rektör Prof. Dr. Ahmet Kızılay da İletişim Fakültesinin genç bir fakülte olduğunu belirterek, şöyle konuştu:


"Önü açık, gelişime açık bir fakülte. Uygulama birimlerini öğrencilerin hocalarımızın kılavuzluğunda sahada yetişmelerini çok önemli buluyorum. Duayen gazetecilerin yanlarında çıraklık yapmalarını da önemli buluyorum. Her zaman öğrencilere tavsiyem gerek yerel medyada gerek ulusal medyada fırsat buldukça çalışmaya gayret etmeleridir. Tatil zamanlarını ya da boş zamanlarını muhakkak bu ortamlarda geçirmeliler. Hocalarımızla da bu konuda fikir birliği içerisindeyiz. Öğrencilerimizin daha başarılı olmalarını temenni ediyorum."


Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Eylem Şentürk Kara da kitle iletişim araçları konusunda bilgiler vererek, şunları kaydetti:


"Öncelikle 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü'nü ben de kutlamak istiyorum. İnsanoğlu yeryüzünde var olduğu günden beri yaşamını sürdürmek için habere ihtiyaç duymuştur. Haber ve bilgi üretimi ilk uygarlıkların ortaya çıktığı İsa'dan önce 4 bin yıllarından bu yana düzenli ve sistemli bir şekilde yapılıyor. Ancak araçlar ilkeldir o dönemde, yani bugüne göre gelişmemiştir. Ama işin özü hep aynı kalmıştır. İnsanlar her zaman habere ihtiyaç duymuşlardır. Kitle iletişim araçlarının en eskisi olan basın genellikle karıştırılıyor. Bundan dolayı genelleyici bir tanım yaparak başlamak istedim. Politika, ekonomi, kültür ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için yorumlu ya da yorumsuz her gün ya da haftanın belirli günlerinde düzenli olarak çıkarılan basılı yayın olarak karşımıza çıkıyor. Gazetenin tanımına gelecek olursak belli aralıklarla yayınlanan, okuyucu için belli bir bedel karşılığı haber, yorum, yazı, fotoğraf, grafik gibi öğeler ile bilgilendirme, eğlendirme, eğitme, toplumsallaştırma ve onun adına denetleme işlemini yerine getiren kağıt üzerinde ulaşan kitle iletişim aracıdır."


Şentürk Kara, kitle iletişim araçlarının 20. yüzyılda gazeteciliğe damgasını vuran araçlar olduğuna değinerek, konuşmasına şöyle devam etti:


"20. yüzyılın ilk yarısında yazılı basın gazete, dergi ve kitap egemen olurken ikinci yarısında ise radyo ve televizyon ön plana çıkmıştır. 19. yüzyılda geleneksel basın doruk noktasına ulaşmış ve 20. yüzyılda farklı kitle iletişim araçlarıyla gazetecilik yapılmaya başlanmıştır. Geleneksel gazeteciliğin değişmeye başladığı 1970’li yıllar çok önemlidir. Çünkü 1970'li yıllarda artık gazetecilik alanına bilgisayar girmiştir. Yeni gazetecilik anlayışı ise tümden bilgisayar teknolojisine geçilmeyle ortaya çıkmış ve aslında günümüzü anlatan bir durumdur. Bilgisayar teknolojisi ile tanışan gazete günün birinde internet yoluyla yerini bilgisayara kaptırma ihtimalinin doğabileceği elbette o günlerde anlaşılmamıştır. Ama günümüzde artık ciddi anlamda gazetecilik basın yolundan çıkıp dijitale doğru bir dönüşüm içerisindedir."


Kişisel Gelişim Uzmanı Mehmet Sait Aytekin ise "İletişim Dili" konulu sunumunu yaptı.


Aytekin, iletişimde en önemli kuralın insanları tanımak olduğunu ifade ederek, "İnsanları tanımak içinde önce kendimizi tanımalıyız. Kendimizi geliştirmeli, kendimizi sorgulamalıyız. Bakış açımızı sürekli geniş tutmak zorundayız. Gazeteci bunu mesleğinde en iyi uygulamaya çalışan kişidir. İletişim nedir, nasıl profesyonelleşebiliriz, sorunlarımızı nasıl çözebiliriz bugün bunları anlatmaya çalışacağım" şeklinde konuştu.


Haber: Mizgin ŞENGÜL

Etiketler

Künye     ·     İletişim     ·