Öğr. Gör. Nurkan Yılmaz

Yaşam · 22 Mart 2019 · 0

Haftada 2 gün 12 Kilometre Yürüyor

İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğr. Gör. Nurkan Yılmaz haftada iki gün Malatya Kernek’ten İnönü Üniversitesine kadarki 12 kilometrelik yolu yürüyor.


Bu yıl 40’ıncısı düzenlenen İstanbul Avrasya Maratonu Halk koşusuna katıldığını dile getiren Yılmaz, “Bu maratona katıldıktan sonra bu işin kendi hayatımda daha düzenli ve sürekli hale gelmesini istedim. Dolayısıyla haftada iki gün Kernek’te evimden İnönü Üniversitesine 12 kilometrelik yolu yürüyorum. Düzenli olarak sabah 6 da başladığım bu yürüyüş ilk haftalar 2 saat sürerken şimdi 1 saat 40 dakika da kat ediyorum.” dedi. İnsanın hareket üzerine yaratıldığını dile getiren Yılmaz “Dolayısıyla insan egzersiz, spor gibi kalıplar içerisine koyulamaz. Bu bağlamda insanlara ‘egzersiz veya spor yapın’ demek zor geldiği için hareket etmekten vazgeçiyorlar. Bu nedenle ‘hareket edin’ demek onları motive ediyor. İnsanlara ‘spor yapın’ deyince soğuyorlar, yapmıyorlar. O yüzden ‘hareket edin’ deyin. Ben de buradan hareketle ‘yürüyüş benim için önemli bir aktivitedir’ deyip yürüyüşe başladım.” ifadelerini kullandı.


Yılmaz, genel olarak hareketlerin tamamının insan sistemlerinin hepsinde pozitif etkisi olduğuna değinerek şunları söyledi: “Özellikle yürüyüşün kardiyovasküler sistem üzerinde etkisi vardır. Biz dolaşımımızı sağlıklı ve güçlü hale getirmek istiyorsak düzenli bir şekilde yürüyüş yapmalıyız. Teknolojinin gelişmesiyle insan hayatı kolaylaştı ama bir yandan da sağlığına olumsuz etkileri vardır. Bu da hareket etmenin önemini daha da arttırmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü’nün ve Amerikan Spor Hekimliği Koleji (ACSM)’nin insanların haftada en az 150 dakika yürümesini önermektedir.” İnsanın harekete geçmeden mutlu olamayacağını söyleyen Yılmaz “Ruhsal gelişim için yapılan meditasyon yöntemleri olan yoga ve platesin yanı sıra çeşitli fiziksel aktivitelerin ve daha önemlisi yürüyüşün ruhsal gelişim için çok  önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü temiz hava, bol oksijen ve yeteri derecede düşünme zamanı, ruh sağlığını önemli derecede pozitif yönde etkiliyor.” şeklinde konuştu.


“Yürüyüş Birçok Hastalığa İyi Geliyor”


Yürüyüşün birçok hastalığa iyi geldiğini belirten Yılmaz hareketin özellikle tüm dünyanın mücadele ettiği obezite başta olmak üzere tansiyon, kolestrol, diyabet, kas-iskelet rahatsızlıklarını ve birçok kanser türleri üzerinde olumlu etkisinin olduğunun altını çizdi. Yılmaz, bunun yanı sıra insanlığın en büyük problemi olan alzheimer ve parkinson üzerine yüksek önemde pozitif katkısının olduğunu dile getirdi. Düzenli yürüyüşle birlikte haftada bir günde 45’er dakika genel kuvvet çalıştığını ve bisiklet sürdüğünü ifade eden Yılmaz “Kişinin genel dayanıklılık durumunun iyi olması için kassal kuvvet durumunun da iyi olması gerekiyor. Bu bağlamda yürüyüşün yanı sıra çalışmanın da faydası var.” Kernek’ten üniversiteye kilometreler kat eden Yılmaz hedeflerinin olduğunu söyleyerek “Bu yürüyüşle insanlarda farkındalık oluşturmak ve kitlelere örnek olmak istiyorum. Buna ek olarak dünyaca bilinen Çin Seddi, Paris, Roma-Venedik, New York gibi sayılı maratonlara katılıp hayallerimin peşinden koşmak istiyorum.” dedi.


Haber: Gülnaz Barka

Tags

Künye     ·     Tanıtım Videosu     ·     İletişim     ·     İnönü İletişim Arşivi     ·