Kariyer Günleri

Bilim · 11 Ekim 2018 · 0

Mühendislik Fakültesi Kariyer Günleri Düzenlendi

İnönü Üniversitesi Turgut Özal Kongre ve Kültür Merkezinde Mühendislik Fakültesi tarafından Kariyer Günleri programı gerçekleştirildi.


Gerçekleşen etkinliğe Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Türkmen, Dekan Prof. Dr. Serdar Ethem Hamamcı Bozankaya A.Ş. Ar-ge Direktörü Dursun Çiçek, Dr. Haluk Gökşen, Elektrik –Elektronik Mühendisliği Dr. Öğr. Üyesi Teoman Karadağ ve öğrenciler katıldı.


Programda konuşan Dekan Prof. Dr. Serdar Ethem Hamamcı şöyle konuştu:


“Üniversitemizde her yıl Mühendislik Fakültesi tarafından Kariyer Günleri düzenleniyor. Bu sene tema olarak elektrik araç teknolojileri ve haberleşme konusunu seçtik. Özel olarak bunun nedenini tahmin ediyoruz. Çünkü bu konular gelişen teknolojinin en önemli trendleri içinde yer alıyor. Özellikle öğrenci arkadaşlara tavsiyem bu günü dolu dolu geçirin. Kariyer konusunda mezun olunca ne yapabilirim? Bozan Kaya’da durumlar nasıldır? Türk Telekom’da neler olup bitiyor? Türk Telekom’u biliyorsunuz haberleşme sektörünün ana omurga firmalarından biri. Aynı şekilde Bozankaya’da elektrikli araç teknolojisinde Türkiye’nin önde gelen firmalarından birisi onun için sizin için bir fırsat.”


Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Türkmen şöyle konuştu:


“İsmi üzerine on numara bir gün. Üniversite olarak geçen yıl üniversitemizin öncelikli olarak alanları belirlerken alternatif enerji kaynakları, elektrikli araçlar öncelikli alanlardan bir tanesi yani üniversite olarak bilimsel araştırmaları desteği verdiğimiz proje kararlarımızdan bir tanesidir. Bu alanlarda çalışma yapan AR-GE yapan hocalarımıza, lisansüstü eğitim yapanlara destek veriyoruz. Oldukça önemsediğimiz bir konu. Dünyanın geleceği artık buna doğru gittiğinden hiç kimsenin bir şüphesi yok. Belki 20 yıl sonra şuanda karayollarında demiryollarında gördüğümüz pek çok araçların artık dizel ve benzinli olmak değil tamamen elektrikle, alternatif enerji kaynakları belki güneş enerjisiyle hareket ediyor olduğunu göreceğiz.”


Türkmen, “Tabi böyle değerlendiğinde, dünyanın bir ucundan diğer ucuna, işte milyonlarca aracın her gün tüketilen binlerce belki milyonlarca metreküp yakıtın alternatif enerjilerden, doğadan direkt daha temiz bir şekilde alınıp istifademize sunulacağı düşündükçe de heyecanlanmamak elde değil. Siz değerli öğrenci arkadaşlar için çok değerli bir konu, aslında bu alanda kendinizi geliştirip yetiştirmeniz, bir gün sizi gelecek kuşaklar çağı daha bilinçli bir şekilde hazırlanmanızın ön ayak olacaktır. Bu tip çalışmalar yapan çok kıymetli bilgileri olan ülkemizde de elektrikli araç konusunda öncülüğünü yapan bir çığırın katkı sağlayacak olan kıymetli yöneticilerimizle birlikte olup çok şeyler yapacağımızdan eminim. Bu etkinlik sonuna kadar çok verimli geçer. Hem fakülte ortamında hem sahada bu tip ortamlarda birlikte olmayı ümit ederek herkese şimdiden başarılar diliyorum.” şeklinde konuşmalarını sonlandırdı.


Yaptıkları çalışmalar arasında en önemli yerin Malatya olduğunu vurgulayarak “Malatya bizim için çok önemli”  diyen Bozankaya A.Ş AR-GE Direktörü Dursun Çiçek şu şekilde konuştu:


“Bozankaya Türkiye’de sahada tek yerli aracı olan firma. Elektrikli otobüs ve raylı sistemler konusunda şuanda tek yerli firma. Bozankaya; Murat Bozankaya ait bir firma. Elektrikli otobüs tasarlayıp üretmekteyiz. Kendi markamız ve Malatya bizim için çok önemli. Şunun için önemli bizim ilk elektrikli otobüsümüz Malatya’da yola çıktı. 2015 yılında yeni fabrikamız yapılmaya başlandı. Biz Bilim teknoloji Bakanlığından AR-GE hakkında izin aldık. Amacımız yerli ve milli araçlar tasarlayıp üretmek. Şuan AR-GE merkezimize çalışan araştırmacı sayımız 85’i aştı. Bozankaya’nın sadece Türkiye de çalışan sayısı bine yaklaştı ve bunun 150’den fazlası mühendis. Yurt içinde ve yurt dışında 300 üzerinde elektrikli otobüsümüz çalışmakta.”


Bugüne kadar yapılan ihale süreçlerinden ve bu ihaleleri alımından sonraki yapılacak olan çalışmalarına değinen Dursun Çiçek şunları söyledi:


“Türkiye’de bugüne kadar 9 tane elektrikli otobüs ihalesi oldu ve dokuzunu da biz aldık. Şuan elektrikli otobüs alanında yerli rakibimiz yok. Birkaç yıl içerisinde birkaç firmamız çalışmalarımızı tamamlayacağız. İlk serüvenimiz Malatya ile başladı. Hem yan sanayi hem de yerli sanayi üretiminde hem Amerika’da hem de Avrupa’nın birçok şehrinde ve ülkemizde birçok şehirde ünlerimiz kullanılmaktadır. Gelecek için hazırlıklıyız hatta gelecek projelerimiz akıllı taşıtlar akıllı şehirler akıllı ulaşım. Türkiye elektrikli otobüs konusunda ilkiz. Elektrikli otobüs konusunda akıllı konsepte sahibiz. Amacımız yüksek verimlilik. Geri kazanım yol gösterici bir öneri oldu. Batarya sisteminde yenilik içerisindeyiz. 300 km menzil diyor ama saha testlerinde 400 km ulaştık. Aslında bundan sonraki hedefimiz modernize çalışmalarımız başladı. Yeni batarya hücresi geliştirmekteyiz. Şu anki şarj etme saatimiz üç buçuk ile dört saat arasında değişmekte biz bunu 1-1 buçuk saate çekme hedefimiz bulunmaktadır.”


Endüstri 4.0 ve gelişen dijital çağın önemine değinen Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Haluk Gökşen şunları söyledi:


“Endüstri 4.0 ile çok yoğun bir şekilde uğraşıyorum. Günümüzde değişim çok hızlı ve şiddetli bir şekilde devam etmekte. Yıkıcı etkileri çok fazla değişimin buna adapte ola bilen firmalar ayakta durabilmekte veya tarihteki tozlu sayfalarda yerlerini alıyorlar. Bunun çok ciddi örneklerini görüyoruz. Tabi ki bunu sadece şirketler için değil bizler de kendimizi bu vizyona bu değişime adapte etmek zorundayız. Yoksa rekabette çok ciddi anlamda geri kalacağız. Tabi burada baktığımız da endüstri 4.0 çağını yaşıyoruz şuanda hatta 5.0 konuşuluyor. Endüstri 4.0 gerekliliklerini yerine getirmemiz gerekiyor. Neydi bu gereklilikler? Teknolojilerden bahsedelim AVT olsun, 5 G olsun, yapay zeka, blogchane bunlar çok önemli kavramlar bakın ama hepsi teknolojikler, teknolojik öğeler. Artık sadece  mühendislik yetmiyor müşteriye dokunmak, müşteriyi anlamak, müşterinin ne istediğini bilmek çok önemli o yüzden kendimizi birazda bu alanlara yetkin hale getirmemiz gerekiyor. Endüstri 4.0 çağında daha çok çalışmamız gerekiyor. Çünkü bilgi artık sabit bir yerde değil ve sabit bir şekilde de durmuyor. Bilgi her zaman değişiyor, güncelleniyor. Bunu yakalayamayan şirketler ve kişiler de rekabette geride kalmakta tabi şimdi endüstri 4.0 vizyonu; müşteriye daha çok çekmiyor. Müşteri deneyimi çok kullanacaksınız. Dünyanın her yerinde ülkeler dijital dönüşüm stratejisi uygulamaya başladılar. Dünya bir şekilde bunu yakalıyor. Endüstri 4.0 Hannover 2011 fuarında ortaya çıktı ve 2013’te Almanya’nın devlet stratejisi olarak ortaya çıktı. Çok büyük bir rekabet ortaya çıktı. Herkes verimlilik adına, gelişmişlik adına kendini revize etme çabası içinde ülkemiz de yakın zamanda dijital dönüşüm yol haritası açıklandı. İşletmeler dijital dönüşümü bekler, dönüşüm ise işletmeleri, işletmeler bekler, dijital dönüşüm bekler. Umarım bu sefer kazanan mazeret olmaz.”


İnönü Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı Serdar Ethem Hamamcı ve İnönü Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Türkmen tarafından Dursun Çiçek ve Haluk Gökşen’e hediye taktim edildi.


Haber: Habibe ÖDEMİŞ-Arzu ERGÜN  

Etiketler

Künye     ·     İletişim     ·     Tanıtım Videosu     ·     İnönü İletişim Arşivi     ·