Bilim · May 18, 2017 · 0
İnönü
Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Adnan Hayaloğlu, intörn
mühendislik eğitimiyle hem öğrencinin hem de sanayicinin kazanç elde edeceğini
belirtti.
Hayaloğlu,
İNÜHABER'e yaptığı açıklamada, Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin yeni
geçilecek intörn mühendislik uygulamasıyla pratik olarak uzmanlaşmış
mühendisler olacağını söyledi.
İntörn isminin ilk defa hekimler tarafından kullanıldığını anımsatan
Hayaloğlu, şöyle konuştu:
"İntörn
demek belli bir dönemi iş yerinde geçirmek demek. Bu dönem Tıp Fakültesi için
bir yıldır ama Mühendislik Fakültesi için bir yıldan biraz fazla. Çünkü
eğitim-öğretim süreci 4 yıldır. Bunun bir akademik yarıyılının işletmelerde
geçmesi uygundur. Türkiye'de bunu yapan 9 mühendislik fakültemiz var. Biz de
inşallah onuncu olmak istiyoruz ancak bu kararı vermek kolay bir şey değil. 30
yıllık bir birikim var. Oturmuş bazı düzenler var. Bu düzenin biraz revize
edilmesi gerekiyor. Bölüm başkanlarımız ile birlikte zaman zaman toplantılar
yapıyoruz bu konuları masaya yatırıp çözmeye çalışacağız" şeklinde
konuştu.
Hayaloğlu,
intörn uygulamasında 16 hafta boyunca kendilerinin öğrenciyle mühendis arasında
arafta olacaklarını belirterek, "Burada bizim yapacağımız bazı hatalar
olabilir. Bu hatalar affedilebilir. Düşününki siz henüz sürücü belgesi
almamışsınız eğitim alıyorsunuz, pisttesiniz. Pistte yapacağınız her türlü hata
affedilir. Ama trafiğe çıktıktan sonra bunların hiç biri affedilemez. Bunun bir
mali boyutu vardır, bir de can boyutu vardır. Bu aşamaya gelmeden biz öğrenciyi
piste çıkarıyoruz. ‘Öğrencimiz burada aracı kullansın bakalım hataları nerde
yapıyor?’ diyoruz. Burada aldığı eğitimi teorik bilgileri orada nasıl
kullanacak. Biz bunu vermeye çalışacağız. Henüz bu aşamaya geçmedik ama
hazırlıklarımızı yapıyoruz" şeklinde konuştu.
Mühendislik
Fakültesinde şu ana kadar hiç fabrikaya uğramayan hocaların olduğuna değinen
Hayaloğlu, şunları kaydetti:
"Bu
değişiklikle bölümdeki hocalarımız da bir dönemde en az iki kez fabrikaya
gidiyor, öğrencilerini teftiş ediyor. Fabrikadaki mühendislerle, yönetimle
tanışmış oluyor. Bir bağlantı kurmaya çalışıyor. Bu vesileyle onları da biz
göndermiş oluyoruz. Hocamızın tabi ki maliyetini de karşılamamız gerekiyor.
Diyelim ki, Bursa’ya bir fabrikaya göndermemiz gerekiyor. Bunun gidiş geliş
masraflarını karşılamamız gerekiyor. Bu konuda bizim maliyeden üniversitemizden
destek almamız gerekiyor."
Hayaloğlu,
Malatya'da ve civar illerde ihtiyaç duymaları halinde sanayicilerin ve sanayi
kuruluşlarının kendilerine destek olmaları gerektiğini ifade ederek, "Öğrenci
gönderdiğimiz zaman onların da çevirmemesi gerekir. Çünkü bu herkes için çok
iyi bir imkan. İcabında diyelim ki, 6-7 öğrenci gitti. İçlerinden bir tanesini
seçip sonrasında çalıştırabilecek. Çok faydalı olacak. Bu bağlamda SANKO'nun
ceosu ya da sahibinin bir demeci olmuştu, 'intörn yapmayanı ben işletmeme
almıyorum.' Gerçekten çok güzel bir kazançtır. Gaziantep Üniversitesi aylık 3
bin liraya kadar hatta bazen özel seçtiği bazı öğrenciler için 5 bin liraya
kadar maaş verdiğini de söyledi. Bazı firmalar gelip kendileri orda öğrencileri
seçip, o öğrencilerle çalışmak istediklerini dile getiriyorlarmış. Bence
mühendislik öğrencilerimizin bir an önce geçiş için gerekli zorlamayı bölümlerine
yapmaları gerekir diye düşünüyorum" şeklinde konuştu.
Haber: Azize KESKİN